Thursday 18 December 2008

Si inca o analiza a 2008


Toata lumea la sfarsit de an face statistici si vede cum a trecut anul, sa-si contabilizee esecele si succesurile . Eu, fan al muzicii, o sa fac o scurta observatie din punct de vedere muzical al anului 2008. Am analizat cateva topuri si am citit destul de multe review-uri. Am si ascultat marea majoritatea a chestiilor despre care am citit si o sa imi exprim si eu o opinie. Nu e o judecata de valoare, poate sunt influentat si de gust, dar incerc sa fiu cat mai inpartial. O sa incep cu esecurile acestui an, ca mi-e mai greu sa scriu despre asta, lasand ce e mai bun la urma. Cea mai mare dezamagire din punct de vedere muzical sunt cei de la The Verve. S-au reunit, pentru a treia oara cred, si erau gata sa se puna pe treaba. Abia au vandut bilete, concerte slabe din cate am citit si sunt gata sa se desparta fara a scoate macar o piesa, ce sa zic de album. A scos Queen album. Ati stiut? Eu am aflat doar acum o saptamana ca au lansat in septembrie. "The Cosmos Rocks" ii zice si au reusit sa smulga numai un loc 1 cu albumul asta, si anume pe o piata de muzica slab dezvoltata, Estonia. NME au spus iarasi ca vor da lovitura anul asta cu un super album, ca o sa fie crema muzicii indie. Au cam dat-o in bara. Dar se mai intampla. De foame speram sa nu moara cu criza asta economica. Am cam terminat cu marile esecuri cu toate ca am vrut sa ii mentionez si pe cei de la Oasis. Dar au scos un album ca oricare altul. Destul de boring, cu aceleasi sunete psychedelic si cu beat-uri Beatles wannabe. Sincer nici nu ma asteptam la un super album. Bun, sa trecem la paharul plin. Am multe de apreciat aici. In primul rand o sa mentionez one hit wonder-ul anului si anume: Gabriella Cilmi cu Sweet About Me. A batut cam tot ce i-a stat in cale. Era sa uit de Katty Perry. O urasc. Cu toate ca e super comerciala I Kissed a Girl. Ma rog. Nu comentez. Super succes oricum. Revenire in stil mare si pentru Britney Spears. Eu sincer nu o mai vedeam pe niciunde pe tipa asta. MGMT, super album, super afirmare, super trupa, viitor stralucit. Cine nu a luat Oracular Spectacular nu stie ce pierde. Mi se pare ca poate concura cu Viva la vida and deathe and all his friends. Santogold si Adele au devenit cunoscute, voci bune, mai ales Adele. Album nou extraordinar si Sigur Ros. A intrat in toate topurile. Pe scena indie s-au afirmat si au intrat puternic pe piata The Ting Tings si The Killers. Mi se pare ca The Killers si-au facut fani acum, la fel si Keane sau Kaiser Chiefs. Incep sa isi formeze grupurile de fani. Nu doar rupturi de "galerii" din alte trupe gigant ca Radiohead, Oasis sau Coldplay. Cel mai bun album al anului si cel mai bun comeback il dau Coldplay. Si-au facut datoria. Si aici nu cred ca sunt subiectiv. E o parere destul de unanima. "Viva la vida and all his friends" e un album genial. Cel mai bun al lor de pana acum. Am o prietena care turba cand aude "Viva la vida" la radio. O vede si o aude peste tot. Au lucrat pe album mult si bine. Au si amanat albumul. Si multe din melodii nici nu au intrat pe "Viva la vida". Au trebuit sa scoata la sfarsitul lui noiembrie si "Prospekt's March" pentru a lansa toate melodiile bune care nu au incaput pe primul disc. Au pus sunete orientale ("Lovers in Japan") care au dat o finete extraordinara. Pe "Viva la vida", Will (tobosarul) a cantat la bongo in loc de tobe. Inspiratie. Si au mai facut o chestie extraordinara. Acum deraiez un pic de la subiect. Daca observati, pe "Viva la vida and Death and all his friends" prima melodie instrumentala, "Life in technicolor". Cu melodia asta au inceput toate concertele din turneul lor. Pe "Prospekt's March", a aparut "Life in technicolor ii", cu versuri. Au avut curaj. Prima versiune a avut foarte mare succes si puteau sa o dea in bara rau de tot. Dar suna extraordinar a doua versiune. Dar au scos un album bestial cu o continuare care il rivalizeaza. Era sa uit. Super album si super piesa Kaiser Chiefs. Nimeni nu a miscat un deget pentru ei. Nu se aude nimic de single-ul lor: Never miss a beat. E o piesa geniala. Va si las cliprul mai jos. Chiar merita. Cam atat pentru anul asta. O sa scriu in curand un post si despre ce cred ca o sa fie la anul. Pana atunci, have fun, enjoy the holiday and listen to Kaiser Chiefs.

0 comments: