Monday 16 March 2009

Hai ca e bine...


Totul a inceput cu Shakira in varf de forma in Timisoara. Nu mai fusese un super concert in Romania de ceva vreme. O artista care la vremea espectiva macina topurile din strainatate. Venea in Romania pe un stadion de vreo 30.000 de locuri. Si parca de acolo a inceput o avalansa de concerte in Romania de mare clasa. Cand mai aud ca mai vine cate un super artist in Romania imi vine sa imi dau cateva capete ca nu stau in Bucuresti. L-am intrebat pe prietenul meu loial Google cam ce a fost in ultimii cativa ani prin tarisoara asta mica si nevinovata. Stiam eu de cateva nume dar parca nu vroiam sa imi scape cineva. In trecut a venit un Michael Jackson prin 92, a mai venit o Metallica, apoi daca nu ma insel a mai revenit Jackson prin 98. Dar erau concerte izolate. Shakira daca nu ma insel a aparut prin Romania in 2004. Nu ma condamnati va rog daca ma pacalesc.

Cap de afis in 2006: Depeche Mode (de fapt, un concert de muzica electronica m-a indemnat sa scriu articolul asta). Nume mari ale rock-ului mai "suparat" au concertat: Lake of Tears, Uriah Heap, Tiamat, Lacrimosa si Therion. Duran Duran, Billy Idol, Groove Armada, DJ Vadim, Buena Vista Social Club si Sofa Surfers au aparut si ei pe scenele autohtone. Sigur au fost si concerte reusite si mai putin reustite. De asemenea acum mi-am amintit ca a fost si un concert Faithless pe stadionul Arcul de Triumf. Cica afost show acolo.

Avem acum si un festival (finally)... chiar ma bucur ca exista si asa ceva. Trebuia sa se faca pana la urma. Si din punct de vedere al headlines-urilor chiar ma tenteaza mai mult festivalul de la Bucuresti (c-o fi el B'estfest sau Bestival) si Sziget. To get back to the point. In 2007: Pink Martini, Deep Purple, Prodigy, Reamonn, Scorpions, Beyonce, Muse, Dandy Warhols, Anja Garbarek, Michael Bolton, Wu-Tang Clan, Yondeboi, Vienna Art Orchestra, Gogol Bordello. Sunt din ce in ce mai mirat de cate concerte au fost. Am gasit o lista imensa. Si am selectat doar cateva nume.

In 2008: Glodfrapp, Vive la fete, Crematory, Metallica, Lenny Kravitz, Massive Attack, Al Di Meola, Thievery Corporation, Koop, Tricky, Roisin Murphy, Kylie Minogue.

Anul asta iarasi sunt o serie de super concerte. Astea le cam zic din memorie ;)). Anul asta o sa fie prin Romania: Depeche Mode, Kraftwerk (ei sunt cei care m-au facut sa scriu articolul, pur si simplu nu mi-a venit sa cred ca o sa-i vad vreodata pe aici; mi se pareau prea giganti; never say never though), Moby, The Ting Tings, Franz Ferdinand, Claxons, Santana, Patrice, Ayo si punand punctul pe i... 26 august.. Madonna!

E foarte bine si ma bucur ca incepe sa se organizeze lumea pe aici. Uitati cate concerte. Eu va doresc sa depasiti cu bine criza si sa mergeti la cat mai multe concerte. Sunt momente extraordinare. Merita sa traieste fiecare clipa.

0 comments: