Wednesday 23 July 2008

Bossa Nova

Bossa Nova este un stil de muzica cu origini in samba si jazz. Multi deja o sa creada. Buuun: jazzul nu imi place si samba nu dansez. Nu e chiar asa. Aceasta miscare a fost in voga intre anii '58 - ' 63. Parintii acestui stil sunt Carlos Jobim si João Gilberto. Eu nu sunt un fan al genului samba si latino. Niciodata nu mi-a placut dar bossa nova suna cu totul altfel. Muzica isi are inceputurile in Portugalia si Africa dar astazi se gasesc in stil influente din marile culturi muzicale, cea din Europa si cea din America de Nord. Chiar la inceputurile stilui melodiile au avut o durata foarte scurta. Chiar si mai putin de 2 minute. Apoi au inceput sa progreseze pana la 4 si acum se fac adevarate capodopere in gen. Este un stil ce merge bine impreuna cu un ceai si o carte. Se fac foarte multe coveruri dupa formatii si artisti importanti gen Bob Marley, g'n'r, The Beatles sau Rolling Stones. Am prieteni carora nu le-a placut muzica bossa nova dar majoritatea au fost incantati de ea. Stilul este de multe ori in muzica lounge. Eu cred ca se contureaza un nou gen. Va las cu o melodie arhicunoscuta sa va dati seama intre diferenta dintre muzica bossa si varianta originala.

Bossa n'Roses - Knockin' on heaven's door

3 comments:

floareasoarelui said...
This comment has been removed by the author.
norbi said...

thank you :)

floareasoarelui said...

* http://bogdanplech.hi5.com/
* http://www.ilike.com/artist/Bogdan+Voice+and+Guitar/track/Prel%C3%BAdio
* Paulinho da Viola
* Radio Tom Jobim.