Wednesday 13 August 2008

Internet, high-tech si HDTV

Am gasit un articol pe BBC despre un studiu realizat de o companie din SUA. Studiul este despre influenta tenologiei asupra diferitelor categorii de varsta. Mi se pare mult mai relevant. Urasca sa fiu categorisit. Compania Forrester, realizatoarea studiului, sustine ca a realizat cel mai mare studiu despre viziunea consumatorului si utilizatorului de tehnologie. Concluziile care poate sunt un pic previzibile devin mai interesante cand sunt transformate in cifre. Aflam astfel ca in categoria de varsta 18-28 din 10 oameni 9 detin un desktop sau un laptop acasa si 82% telefon mobil. Studiul arata ca cei mai multi stau mai mult timp online pentru petrecerea timpului liber dar si pentru lucru decat in fata vechiului TV. Cei cu varsta intre 28-43, conform studiului, 32% au HDTV, 29% detin un DVR, 69% au facut shopping online si 65% au efectuat procedeuri bancare pe net. Cei cu varsta intre 43-63 nu intra pe net pentru a cauta activitati noi (mai putin tati >:) ) si folosesc tehnologia doar pentru a-si asigura un confort interior. Cei mai multi din restul populatiei petrec cel mai mult la TV si citesc si cel mai mult ziarele in format printat.

Ok. Studiul a fost realizat si pentru companiile mari care "produc tehnologie". Ele au avut nevoie de aceste date pentru a-si construi o imagine pentru o anume categorie de varsta. Ei le aveau bineinteles, ar fi fost culmea sa nu aiba aceste date dar este interesant cat de tare conteaza aceasta generatie tanara pentru absolut toata tehnologia. Cercetatorii vor incerca sa dezvolte, sau cel putin asa consider ca ar trebui dupa aceste date, imaginea lor, si brandul in sine pe net, prin reclame pe site-uri. Conform datelor de mai sus lumea virtuala incepe sa prinda avantaj in lupta cu TVul. Este interesant cat cat de putina lume a efectuat procedeuri bancare online. Ma asteptam la mult mai mult. Oricum target-ul principal al vanzatorilor de tehnologie tot noi o sa fim. Tot pentru noi se va face reclama. Nu vreau sa ma consider egocentric dar din acest punct de vedere generatia 18-28 cred foloseste cel mai mult gadgeturile si elementele high-tech.

0 comments: