Monday 11 August 2008

Snobism?


Probabil o sa fiu injurat pentru articolul asta de catre toti posesorii de ipod-uri. Mi-am luat si eu un ipod candva. Acum 2 sau 3 ani. Nu mai tin minte exact. Era elegant, avea design frumos, si avea (si in continuare au) o reclama extrem de puternica. Reprezinta un super brand in domeniu. La un moment dat am citit ca ipod-urile le-a luat fata si la celebrele Walkmanuri Sony lansat in anii '70. Dupa jumatate de an au inceput problemele cu ipod-ul. Ba nu imi recunostea playlistul, ba nu mergea iTunes. A cam inceput sa ma enrveze si faza ca nu puteai sa te duci la un prieten sa ii lasi o melodie pentru ca ai problemele copyrightului. Ca doamne ei au grija de tine. A inceput sa imi displaca playerul. Mi se defecteaza. Il schimb nici o problema. In 3 zile am avut unul nou. Cei de la service super de treaba. Mi-am dat seama incet ca iPod-urile sunt de un snobim mai rar. Dupa ce am reusit sa vand ipod-ul la o cunostinta care sincer cred, cauta snobismul din produs. Daca ti se defecta ceva in Mac nu puteai sa rezolvi tu problema. Nu se poate desface o carcasa de calculator. Daca ti se strica unitatea optica nu poti sa iti montezi tu una. Trebuie sa le-o trimiti lor. E absurd. La inceput erau destul de scumpe si foarte stylish si nu isi permitea lumea. Acum isi permite masa si celor de la Apple a inceput sa nu le placa. Si pentru asta ei au dezvoltat un software care costa 999,99 $ care nu face nimic doar iti apare o iconita pe ecran cum ca ai achizitionat aplicatia. Aplicatia se numeste "I am rich". Dupa o cercetare de piata destul de amanuntita la vremea respectiva am constatat ca merita mai mult sa iti iei un iriver sau un creative zen decat un ipod. Miam luat un iriver si sunt foarte multumit de produs. Nu am nevoie de software, pot folosi cu multa usurinta gadgetul ca si stick, am radio, chiar si aplicatii jawa pot sa pun pe el. Am avut mai multe discutii cu mai multe persoane despre acest subiect. Cred ca s-au dat singuri de gol ca incearca sa fie exclusivisti si snobi. Apple-ul are si va avea unele calitati extraordinare precum designul, procesarea rapida a informatiilor sau excelenta compatibilitate intre componente. Eu sincer m-am saturat de Apple si le recomand tuturor sa studieze bine piata inainte sa ia decizii pripite. Imi pare rau inca o data pentru posesorii de gadgeturi apple care poate se simt lezati de parerea mea (spun asta mai ales ca am vazut discutii foarte aprinse pe forumuri pe tema asta). But you're smart and you'll understand me. :D

0 comments: